ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΜ' ΕΡΓΟΝ

ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΜ' ΕΡΓΟΝ.
No sooner said than done.

Search This Blog

Friday, September 18, 2015

Εκτέλεση Τυπικού Vs Χάραξη πορείας.

«...η εκτέλεση του Τεκτονικού Τυπικού σκοπό έχει αφ’ ενός να προσκαλέσει την πνευματική δύναμη προς αρωγή των αδελφών, αφ’ ετέρου να αφυπνίσει τη συνείδηση των παρισταμένων, εκχέοντας τα μυσταγωγικά ρεύματα των ανώτερων κόσμων...»
Σπυρίδων Νάγος.

Η χάραξη πορείας από την άλλη, είναι το βασικό αντικείμενο της ναυτιλίας. Με τον όρο Ναυτιλία ή ναυσιπλοΐα περιγράφουμε τη γνώση του τρόπου προσδιορισμού της γεωγραφικής θέσης μας (όπως και τον προσδιορισμό της πάνω σε ένα ναυτικό χάρτη) καθώς και του τρόπου χάραξης της πορείας μας για την καθοδήγηση με ασφάλεια και στο συντομότερο δυνατό χρόνο ενός σκάφους σε συγκεκριμένο προορισμό. Αντίστοιχα, στην Αεροπορία αεροναυτιλία χαρακτηρίζεται σήμερα το σύνολο των γνώσεων και χειρισμών που απαιτούνται για μια ασφαλή πτήση συγκεκριμένου προορισμού συμπεριλαμβανομένης της από-προσγείωσης, από-προσνήωσης ή από-προσθαλάσσωσης, (κατά περίπτωση). Συγκεκριμένα η αεροναυτιλία σχετίζεται με τις μεθόδους καθορισμού πορείας αεροσκάφους, της εύρεσης της θέσεώς του, δηλαδή του γεωγραφικού στίγματος του, ανά πάσα στιγμή, καθώς και ό,τι αφορά στην ασφάλεια της πτήσης.
Στο συγκεκριμένο πόνημα θα περιοριστούμε στον παραλληλισμό της εκτέλεσης των Τυπικών με τη χάραξη Αεροπορικής πορείας μιας και ο γράφων έχει την τύχη να διαθέτει μία κάποια αεροπορική παιδεία αλλά καμία απολύτως ναυτική...

Τι χρειάζεται λοιπόν για να χαραχθεί μία πορεία αεροπλάνου από το σημείο "Α" (π.χ. Ηράκλειο), προς ένα σημείο "Β" (π.χ. Καβάλλα); Ένας χάρτης και ένας κανόνας (χάρακας). Η χάραξη της πορείας είναι στην ευχέρεια του Κυβερνήτη, ο οποίος θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιους κανόνες που έχουν στόχο την ασφάλεια και τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Πέραν τούτων υπάρχουν κάποιες αρχές τις οποίες καλό θα είναι να τηρήσει.
Εάν επιλέξει πτήση δι' οργάνων (IFR) θα πρέπει υποχρεωτικά να ακολουθήσει κάποια από τις προδιαγεγραμμένες πορείες και ύψη.
Εάν αποφασίσει να εκτελέσει πτήση "εξ' όψεως" (VFR) τότε έχει πληθώρα επιλογών:


  1. Μπορεί να επιλέξει την "ευθεία" πτήση που του εξασφαλίζει το μικρότερο χρόνο ταξιδιού άρα τη μέγιστη οικονομία καυσίμων.
  2. Μπορεί εάν θέλει να απολαύσει το ταξίδι του, μετά την απογείωση να πετάξει βόρεια της Κρήτης με ανατολική και κατόπιν βόρεια πορεία, πάνω από Δωδεκάνησα, Σάμο, Χίο, Μυτιλήνη, Αλεξανδρούπολη... Με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει στη διάθεση του άφθονο χρόνο και καύσιμα.
  3. Μπορεί να πετάξει πάνω από Κύθηρα, Μήλο, Πάρο, Σύρο, Έβοια, Σποράδες. Με την ως άνω προϋπόθεση βέβαια...
  4. Με ένα αεικίνητο αεροπλάνο, θεωρητικά θα μπορούσε να ακολουθήσει πορεία νότια προς την Ανταρκτική και κάνοντας το γύρο της γης να φτάσει στη Καβάλλα περνώντας από το Βόρειο Πόλο (αστεϊσμός βέβαια, όχι όμως αδύνατον ως ενδεχόμενο).
Ο χάρτης και η πυξίδα σε καμία απολύτως περίπτωση δε λειτουργούν περιοριστικά. Απλά του δίνουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις γνώσεις του και να υλοποιήσει την επιθυμία του, να μεταφερθεί δηλαδή από το ένα μέρος στο άλλο με τον τρόπο που επιθυμεί αυτός αλλά πάντα με ασφάλεια και με σεβασμό προς τους λοιπούς αεροπόρους-ταξιδιώτες...
Ομοίως η εκτέλεση των Τυπικών. Ουδόλως περιορίζουν τον Τέκτονα στην επιλογή της ατραπού που θα ακολουθήσει στην Τεκτονική του πορεία... Κάθε άλλο... Αποτελούν το χάρτη, την πυξίδα και τον κανόνα βάσει των οποίων καλείται ο ίδιος να χαράξει την πορεία του, έτσι όπως ταιριάζει στη δική του προσωπικότητα και στις δικές του ιδιαίτερες επιθυμίες. Του δίνουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις δικές του προσωπικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να επιλέξει το βέλτιστο δρόμο. Όταν το τοπίο είναι θολό και η ορατότητα περιορισμένη του υποδεικνύουν ίσως κάποιες προκαθορισμένες πορείες, ανά πάσα στιγμή όμως έχει τη δυνατότητα να πάψει να τις ακολουθεί και να συνεχίσει σε πορεία της επιλογής του.
Το πιό σημαντικό από όλα: Εάν τελικά ο αεροπόρος μας (ή ο καπετάνιος μας) δεν καταφέρει να φτάσει στον προορισμό του, σίγουρα ο μόνος που δε φταίει είναι ο χάρτης... Ομοίως και για τον Τέκτονα που λοξοδρόμησε και μπήκε σε εσφαλμένη ατραπό... Τα μόνα που δε φταίνε είναι τα Τυπικά...

No comments:

Post a Comment